top of page

Takarót kötök őszi színekben

Már régóta vágytam egy meleg téli takaróra. Másnak már többször készítettem, de hát a suszter cipője.... Patchwork négyzetes darabokból kötöm, többféle maradék fonalból.

Szóval úgy döntöttem, én leszek a fontos magamnak és most nekem készül valami szép.

Nem mellesleg egy nagy takaró alkalmas arra, hogy bármikor előkapjam és egy kicsit dolgozzak rajta.

Négyzetekből készül, többféle méretben és színben, mert imádom a szabálytalanságot.

Ja és persze fonalfaló projekt is egyben, mert még tavaly elhatároztam, hogy minden fonalamat elhasználom. S azóta nem is vettem magamnak gombolyagot (na jó csak kettőt egész évben :)


Kötött patchwork takaró tervezése

Összeborítottam az őszi színű gyapjús fonalakat - a krémszínű nem biztos, hogy benne marad - és elkezdtem négyzeteket kötni.

Lustakötéssel készítem, 10 szemmel, 6-os tűvel. De lesznek benne nagyobb négyzetek is, 20 szemmel.

Menet közben egymáshoz kötöm a kockákat, de nem igazi entrelac technika ez, csak amolyan egyszerű összekötés.

Lehet, hogy blokkokat készítek, aztán azokat majd összevarrom a végén.


A szálak végének eldolgozását is ki fogom kísérletezni, mert utálok utólag dolgozni vele. Horgolásnál, nagyinégyzetnél már profin megy. A tanítványaimnak tanítom is a Workshopon. Kezdőknek a szál cserénél, haladóknak a Granny - Nagyinégyzet tanfolyamon.


Miért jó egy kötött takarót készíteni?

  • fonalfaló - minden maradékot el tudok használni

  • pihentető - mindig van kéznél kötnivaló, amin nem kell gondolkodni

  • látványos - ezt mindenki észre fogja venni, aki nálad jár

  • hygge érzés - kuckózni télen a fotelben egy jó film előtt ....

  • anti-imposztor hatású - azért ez már nem semmi, ha megcsinálom :)

Hogyan fogj neki a kötésnek?

  1. Válogass fonalat: téli takaróhoz gyapjú, nyárihoz pamut/len való - műszállal keverve persze, különben nagyon drága lesz a vége (Tisztán műszálas fonalat nem használok)

  2. Válassz jó színeket: én az ősz hangulatát kerestem. Vannak fonal webshopok, ahol szín szerint is tudsz válogatni.

  3. Fonal vastagság: nem baj ha nem egyformák a fonalak. Ha nagyon vékony, fogj össze 2 szálat. Vagy köss 1-2 szemmel többet. Ha vastagabb fonal, akkor 1 szemmel kevesebbet szedj fel. Az alapminta 10 szemes.

  4. Lustakötéssel dolgozom, mert ez rugalmas, sok levegőt tárol, ezért melegebb. Továbbá kevésbé látszik rajta, hogy eltérőek a fonalak. És könnyű benne elrejteni a szálvégeket is! Végül pedig nem kell gondolkodni, csak kötöm a síma szemeket :)

  5. Válassz egy négyzetes takaró minta kiosztást, a patchwork leírásoknál sokfélét találhatsz. De lehet csupa egyforma kockád is. Például itt egy takaró, amit az égbolt ihletett: minden nap más színből kötötte az alkotó: Sky Blanket takaró Laura Howard-tól


6. Készítsd a négyzeteket és menet közben folyamatosan öltsd el a szálvégeket, különben a végén nagyon undok lesz egyszerre csinálni. - (Igyekszem később megmutatni, én hogyan csinálom a szálvégek bújtatását)

7. Menet közben is egymáshoz tudod ölteni a kockákat, akkor azzal sem kell bajlodni a végén. Így persze a vége felé egyszerre kell egy nagy takaróval dolgozni. Ezért azt tervezem, hogy inkább 4-6-8 blokkra osztom őket és azokat kötöm majd egymáshoz a végén. Akkor menet közben egy kisebb babatakaró mérettel kell csak dolgoznom.

8. Végül akár keretet is köthetsz , horgolhatsz rá

9. Aztán főzz egy jó kávét/teát és küldj egy fotót a szépséges takaródról - menet közben is, nem kell megvárni a végét!


Folytatom majd a tudósítást, amint haladtam már a kötéssel.


Tanfolyam - workshop

Ha szeretnél nálam kötni vagy horgolni tanulni, jelentkezz itt. Pécsen és Budapesten tartom,

aktuális időpontok a jelentkezési lapon láthatók.



Tanfolyam tudnivalók & részletek egy posztban

Iratkozz fel! -minták, ötletek, kedvezmények hírlevélben







Kapcsolódó bejegyzések

Az összes megtekintése
dotta avatar.png

Dotta világa

Alkosd boldogra magad!

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Pinterest
bottom of page